Monday, January 24, 2011

Talking to the moon

mesti korang penah dengar kan perkataan ni..
mesti la penah, die famous skrang, lagu bruno marz.
ni lagu die, enjoy..
amacam???
bestkan?
tapi ape yang aku nak cter kat sini bukan pasal lagu ni, aku just terfikir, kehidupan aku diwaktu malam..


********
waktu sekolah
-masa waktu sekolah agak bebas la kan, dan aku ni bukan nye jenis yang study waktu malam. malam je mesti aku tolong kat kedai ibu abah aku. bukan nak tunjuk rajin, tapi memang kite adik beradik dilatih macam tu. bagi kiteorang malam tu bukan masa berehat. okey masa waktu sekolah aku akan tolong kat kedai and then kalau ada masa terluang aku akan pergi dekat tempat kegemaran aku, cyber cafe. dari aku kecik hingga aku besar, situ la tempat aku paling banyak buang duit. tapi aku gembira jumpa kawan, online, chatting, main game. macam-macam la. dan bile setiap kali aku balik lewat malam, aku berjalan mesti pandang bulan. memang jadi habit aku kowt.

Di universiti
- skarang aku berada di universiti, kehidupan aku terus jadi lain. tapi aku dah bersedia dengan semua ni. aku merupakan budak yang berada di bandar yang tak penah mati, kini aku berada di pekan yang kecik. bukan kutuk, memang kecik. lain kehidupan aku kat sini.. setiap malam aku akan duduk kat kerusi, dan buat kerja-kerja yang melambak, ini bukan salah pensyarah, ni adalah akibat dari tindakan aku yang terlalu komitmen dalam aktiviti-aktiviti universiti. tapi aku ade satu habit yang tak penah berubah. aku tetap aku tengok bulan dan aku jadi tenang. kalau orang tanye kenape... aku just senyum je la.

No comments:

Post a Comment